Menu główne

Aktualności

• Wspinaczka w Słowackim Raju

Friday, 19 September 2014r. Turystyka

W sobotę 13 września członkowie i sympatycy Stowarzyszenia Vesna przemierzali szlaki słowackiego parku narodowego Słowacki Raj. Jest to urokliwe miejsce ze wspaniałą przyrodą i atrakcyjnie przygotowanymi szlakami.

Do  Słowackiego Raju wyjechaliśmy   wraz ze wschodzącym słońcem, które zapowiadało piękny i słoneczny dzień.  Słowacja przywitała nas niestety  zachmurzeniem i padającym deszczem. Nasza pozytywna energia  skutecznie jednak  przegoniła deszczowe chmury i szczęśliwie pokonaliśmy zaplanowany szlak. Wędrówkę rozpoczęliśmy od wąwozu Sucha Bela,  który pokonywaliśmy przeskakując z kamienia na kamień po wartko płynącym potoku, lub przechodząc po zamontowanych nad nim drewnianych drabinkach. Na Klasztorysku wstąpiliśmy do schroniska, a następnie zwiedziliśmy okoliczne polany z symbolicznym cmentarzem ofiar Słowackiego Raju oraz ruiny klasztoru kartuzów z przełomu XIII i IVX wieku.  W drodze powrotnej przeszliśmy urokliwym przełomem rzeki Hornad.  Najbardziej ekscytujące  miejsca tej wyprawy to pionowe skały, na które wdrapywaliśmy się na czworakach po wąskich,  metalowych drabinkach i „stupaczki” przymocowane do skał na rzeką Hornad.  Zapraszam do obejrzenia galerii zdjęć.