Menu główne

Aktualności

• Babia Góra zdobyta!

Monday, 29 July 2013r. Turystyka

Tym razem pogoda nie zawiodła i w ostatnią sobotę 27 lipca członkowie Stowarzyszenia "Vesna" wyruszyli na kolejną górską wyprawę, by zdobyć tym razem czwarty już szczyt Korony Gór Polskich.

Pogodny ranek zapowiadał dobre warunki do  wędrówki, choć obawialiśmy się, że upał może dać nam w kość. Na szczęście pierwszy odcinek na szlaku z Przełęczy Krowiarki do schroniska na Markowych Szczawinach prowadzi przez las, tym samym słońce tylko delikatnie nas muskało. Podczas krótkiego odpoczynku w schronisku nabraliśmy nowych sił i ruszyliśmy na dalszą wędrówkę. Ekipę zdobywców najwyższego szczytu Beskidów, podzieliliśmy na dwie grupy. Czerwonym szlakiem przez Przełęcz Brona swoją grupę prowadziły Magda Wnęk i Anita Linca, zaś druga grupa, do której i ja dołączyłam zdecydowała się wyjść żółtym szlakiem, który jest co prawda krótszy ale bardziej wymagający. Przede wszystkim jest niezwykle malowniczy i bogaty w przepiękną roślinność. Zachwycaliśmy się cudownymi paprociami, krzewami i kwiatami, które gęsto porastają Babiogórski Park Narodowy. Im wyżej wyszliśmy, tym piękniejsze były widoki i tym trudniejsze odcinki, zwłaszcza na podejściu łańcuchowo - drabinkowym na Perci Akademików. Przodował Szymek Piotrowski i to on pierwszy postawił stopę na szczycie „Diablaka”. Babia Góra nagrodziła nasz wysiłek przepięknymi widokami i chłodzącym górskim wiatrem. Kiedy wszyscy spotkaliśmy się na szczycie królowej Beskidów - 1725 m n.p.m. , na twarzach widać było satysfakcję. Przyszedł czas na odpoczynek i pamiątkowe zdjęcia na szczycie.

Na facebooku Vesny można zobaczyć fotorelację Jacka Piotrowskiego. Niebawem zamieścimy zdjęcia innych dokumentalistów.

Wyprawa była zorganizowana w ramach projektu „Cudze chwalimy, swoje poznajemy”, który jest realizowany przez stowarzyszenie „Vesna” i współfinansowany przez Urząd Gminy w Gnojniku.