Pomimo obostrzeń covidowych i warunków, które zmieniły życie uczniów i nauczycieli zajęcia w projekcie „Małopolskie Talenty” nadal trwają. Bez większych zakłóceń realizowany jest plan rozwoju uzdolnień młodych ludzi z gminy za pomocą nauczania zdalnego.
Po raz kolejny zapytaliśmy o zdanie uczestników tego przedsięwzięcia. Przeprowadziliśmy badanie ankietowe, w którym pytaliśmy o ich zadowolenie oraz inne szczegóły związane z funkcjonowaniem projektu.
Poniżej przedstawiamy wyniki.
„ W ankiecie wzięło udział 81 uczennic i uczniów uczęszczających na zajęcia z TIK, matematyki i języka angielskiego w CWUZ w Lewniowej, Uszwi, Biesiadkach i Gosprzydowej, co stanowi 90% wszystkich uczestniczek i uczestników projektu. Badanie przeprowadzono z podziałem ze względu na wiek i płeć
Wszyscy ankietowani wyrazili ogólne zadowolenie z programu projektu, podobny odsetek stanowią osoby, dla których wiedza zdobyta na zajęciach będzie przydatna w przyszłości. Tylko jeden z respondentów nie był zadowolony z rodzaju wykonywanych prac. Również jedna osoba wskazała na kłopoty z planem zajęć, chociaż w ostatnim pytaniu o wadach projektu pojawiło się kilka uwag odnośnie terminów i długości zajęć. Termin sobotni wzbudza kontrowersje trzech badanych, natomiast zbyt długie godziny spędzane na zajęciach negatywnie odebrały dwie osoby.
Bardzo wysoko zostali ocenieni nauczyciele prowadzący zajęcia w każdym z CWUZ. Uczennice i uczniowie docenili zaangażowanie i entuzjazm prowadzących. Pochwalili nowe metody nauczania stosowane na zajęciach i materiały dydaktyczne przygotowywane do odpowiedniej tematyki. Jedna osoba była odmiennego zdania.
Zdecydowana większość respondentów wysoko oceniła również swoje zaangażowanie w pracę w ramach projektu. Prawie 10% uczestniczek i uczestników stwierdziło, że zrobiło więcej niż było trzeba, co świadczy o wysiłku jaki włożyli w realizację projektu. Tylko 7 osoby oceniły jako niewystarczające zaangażowanie swoich rówieśników w prace projektowe.
Najmocniejsze strony projektu wspominane przez uczniów to: rozmowy w j. angielskim, tematy ekologiczne, praca w grupach, tangram, wykonanie komiksu, robienie prezentacji, ciekawa tematyka zajęć, wyrażanie własnego zdania, efekty zrealizowanych projektów, które przydadzą się w przyszłości, dobra organizacja czasu pracy przez nauczyciela, wspólne robienie plakatów, poznawanie nowych wyrazów, ankietowanie, sposób prowadzenia zajęć, dobrze dobrani prowadzący. Konieczność wymusiła prowadzenie zajęć on-line, które większość, co ciekawe oceniło pozytywnie. Jedynie kilku uczniów uznało tę formę kontaktu za wadliwą i zaliczyła ten rodzaj prowadzenia zajęć do najgorszych elementów projektu. W tej grupie wymieniono także: brak zaangażowania niektórych uczestników, nierówny podział pracy w grupie, jednolita forma realizacji zadań (prezentacje, zamiast strony internetowej), zbyt długie zajęcia, spotkania w soboty.
Większość negatywnych opinii jednak dotyczyła pracy zdalnej i ograniczonych możliwości, które wprowadza taka forma komunikowania się. Przy tradycyjnym sposobie realizacji zajęć, zdaniem ankietowanych, pojawiały się problemy ze współpracą i dogadaniem w grupie, co dało się zauważyć, ale występowało bardzo rzadko.
Podsumowując, na pytanie „Zadowolony, zadowolona?” pada jednomyślnie odpowiedź: „TAK”. Zapraszamy więc kolejnych chętnych do skorzystania z oferty jaką podsuwa nam projekt Małopolskie Talenty.