Grupie Gimnazjalistów z Gnojnika, dzięki uczestnictwu w projekcie „Niemiecki ma klasę”, udało się zmodernizować salę lekcyjną służącą do nauki języka niemieckiego, zamieniając ją w przestrzeń przyjazną do nauki i pracy.
Projekt pt. „DEUTSCH HAT KLASSE” czyli „Niemiecki ma klasę” organizowany przez Instytut Goethego w Warszawie realizowany był w okresie od września 2015 r. do maja 2016 r. Grupa konkursowa z Gimnazjum składała się z 17 osób, a jej koordynatorem była pani Joanna Olchawa. Cała grupa spotykała się regularnie co tydzień w środy na kole pozalekcyjnym. Uczniowie mieli wiele ciekawych pomysłów i dużo zapału, co zaowocowało intensywnymi poszukiwaniami sponsorów. Gimnazjaliści roznosili pisma z prośbą o pomoc finansową do różnych przedsiębiorstw na terenie Gminy Gnojnik. Efektem starań było wsparcie, którego udzielili grupie pan Krzysztof Wójs, właściciel Novum V Centrum Handlowe, Dyrektor szkoły w Gnojniku oraz Rodzice uczniów biorących udział w projekcie.
Jak już wspomniano, celem uczestnictwa w projekcie było zmodernizowanie sali lekcyjnej, która na początku nie wyglądała najlepiej, strasząc pustymi ścianami. Z czasem uczniowie zaangażowani w projekt przygotowali wiele plakatów przedstawiających słownictwo i zagadnienia z gramatyki, którymi zasłonięto puste ściany. Dobrym pomysłem okazało się również wykonanie fiszek ułatwiające uczniom naukę słówek niemieckich oraz barwnych łapek z niemieckimi nazwami kolorów. W klasie zawisła mapa i flaga Niemiec oraz Austrii. Wykonano tematyczne gazetki ze słownictwem oraz gazetkę o instytucie Goethego. Kolorów sali lekcyjnej dodały doniczki na kwiaty, które przyozdobiono barwami niemieckimi, zaś na lampach zawisły obrazki przedstawiające zabytki Niemiec, Austrii i Szwajcarii. W oknach zainstalowano nowe szare rolety w miejsce starych żaluzji, a wystroju dopełniły kolorowe motyle tworzące barwy niemieckiej flagi.
W klasie pojawiły się również styropianowe figury, jak miś Haribo, czy krowa Milka, które są przede wszystkim kojarzone z Niemcami. Na ścianie zawisła styropianowa mapa w kolorach Niemiec przedstawiająca inne symbole tego kraju. W klasie nie mogło zabraknąć znaczków przedstawiających marki niemieckich samochodów, które zawisły pod tablicą kredową.
Dzięki wsparciu Dyrektora szkoły w klasie pojawił się rzutnik multimedialny, laptop i ekran, niezbędne do prowadzenia lekcji.
Mimo tego, że uczniom zaangażowanym w projekt nie zawsze sprzyjał los i nie wszyscy szanowali ich pracę, grupie udało się osiągnąć postawiony cel. Młodzi miłośnicy języka niemieckiego dziękują tym, którzy ich wspierali. Jesteśmy dumni, że dzięki naszemu zaangażowaniu sala lekcyjna stała się bardzo przyjaznym miejscem nauki dla każdego ucznia.
Uczestnicy projektu wraz z Koordynatorem