We wrześniu 2015 r. ruszyła kampania społeczna Rzecznika Praw Pacjenta pt. "Rzecznik Praw Pacjenta Przypomina". Kampania ta skierowana jest do wszystkich osób, które spotykają się z problemami oraz wyzwaniami korzystając z opieki zdrowotnej.
Każdy z nas w pewnej chwili może stać się pacjentem, dlatego tak ważne jest, aby wiedział, jak poradzić sobie w polskiej służbie zdrowia. Niestety wiedza Polaków o prawach pacjenta jest nadal niewystarczająca i wielu z nich nie ma świadomości, ze przysługuje im szereg możliwości dochodzenia swoich praw, w tym także pomoc wyspecjalizowanych instytucji. Przede wszystkim jest to instytucja Rzecznika Praw Pacjenta – centralny organ rządowy, który w 2009 r. został powołany w celu ochrony praw pacjenta.
Klikając na poniższy obrazek można obejrzeć spoty internetowe będące częścią kampanii „Rzecznik Praw Pacjenta przypomina”. Elementy kampanii zostały podzielone na 3 odcinki:
- odcinek 1 opowiada o prawie pacjenta do informacji oraz prawie pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych,
- odcinek 2 o prawie pacjenta do intymności i godności oraz prawie pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego,
- odcinek 3 o prawie pacjenta do dokumentacji medycznej: