Menu główne
Aktualności RSS

Aktualności

  • Pokaż, że współpraca się opłaca!

    Monday, 14 January 2019r. Inne

    Ruszyła XXII edycja Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku”. W tym roku firmy będą nagradzane w sześciu kategoriach: Edukacja, Ekologia, Pomoc społeczna, Rozwój lokalny, Sport, Zdrowie. Szczegóły w aktualności.

    Informacja prasowa dot. konkursu:

    Wystartowała dwudziesta druga edycja Konkursu o tytuł "Dobroczyńca Roku”. Od 9 stycznia można no-minować firmy i fundacje korporacyjne, dla których priorytetem jest rzetelność, dbanie o klientów, oto-czenie i przede wszystkim zaangażowanie w zmienianie świata – począwszy od lokalnego, aż po global-ny. Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce zaprasza do składania wniosków do 6 lutego 2019 r. Laureatów poznamy w czerwcu podczas uroczystej Gali Finałowej.

    Konkurs o tytuł "Dobroczyńca Roku" od 22 lat towarzyszy dużym i małym firmom, promuje te najbardziej odpowiedzialne i zachęca do pójścia w ich ślady. W Polsce mamy coraz więcej firm, dla których dobro jest znakiem firmowym. Dzięki temu zyskują w oczach klientów, partnerów, szeroko pojętej opinii publicznej. W obliczu ogromnej konkurencji i walki o każdego klienta, warto, aby przedsiębiorstwa były innowacyjne, dobre i dobroczynne. Nie wszyscy konsumenci oczekują, że firmy będą troszczyć się o społeczną odpowie-dzialność, jednak te, o których konsument może powiedzieć „dobroczyńca”, wyróżniają się na rynku i zyskują wiele atutów nie do przecenienia w dzisiejszych czasach - mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.

    Od 9 stycznia do 6 lutego będzie można nominować firmy i fundacje korporacyjne do tytułu "Dobroczyńca Roku 2019”. Od tego roku firmy mogą być nominowane wyłączenie przez organizacje pozarządowe.

    Wnioski można składać w kategoriach:
    • Edukacja,
    • Ekologia,
    • Rozwój Lokalny,
    • Zdrowie,
    • Pomoc Społeczna,
    • Sport,
    • Fundacja Korporacyjna.

    Nowością w tegorocznej edycji jest również fakt, że wszystkich kategoriach laureatów wybierze Kapituła. By ułatwić jej to zadanie, firmy, które przejdą pozytywnie weryfikację ekspertów zostaną poproszone o przesłanie krótkiego filmiku opowiadającego o prowadzonym przez nie projekcie.

    W bieżącej edycji chcemy kontynuować odwołanie do Celów Zrównoważonego Rozwoju. Siedemnaście wzajemnie przenikających się i uzupełniających postulatów, uzgodnionych przez przedstawicieli państw członkowskich ONZ, biznesu, licznych instytucji i organizacji to plan na rzecz zrównoważonego rozwoju, umocnienia pokoju i wolności na świecie.  Organizatorzy Konkursu Dobroczyńca Roku chcą nagradzać te firmy, które uwzględniają Cele Zrównoważonego Rozwoju w swoich działaniach.

    Dlaczego warto się zgłosić do Konkursu?

    Konkurs pokazuje - dzięki szczegółowym kategoriom - jak szeroki zakres może mieć społeczna odpowie-dzialność. Finaliści Konkursu co roku reprezentują najlepsze standardy w obszarze społecznego zaanga-żowania biznesu: prowadzą wolontariat pracowniczy, programy stypendialne i grantowe, redukują nega-tywny wpływ na środowisko, wspierają rozwój lokalny i itp. Nagradzane firmy i fundacje korporacyjne charakteryzują się wszechstronnym zaangażowaniem w projekty społeczne, nieograniczającym się wy-łącznie do przekazywania środków finansowych. Co ważne, marka „Dobroczyńca Roku” to dla obecnego lub przyszłego pracownika realny znak, że firma wymaga od siebie więcej, że będzie w stanie spełnić oczekiwania współczesnego, wymagającego pracownika, wykraczające poza gratyfikację finansową za wykonaną pracę.

    Szybko się okazało, że filantropia i odpowiedzialność to dwie postawy nieobce przedsiębiorcom w Polsce i że coraz częściej pojawiające się ich przykłady warto propagować – pokazywać i nagradzać. Aby ci, któ-rzy w imię filantropii i odpowiedzialności pomagają organizacjom rozwiązywać problemy społeczne, nie czuli się osamotnieni, a ci, którzy mają zamiar podjąć się takiego dzieła, poznali przykłady godne naśla-dowania. Tak pojawił się pomysł organizacji Konkursu „Dobroczyńca Roku”. I potrzeba pokazywania dobra nie przemija, co cieszy. Co roku do Konkursu są zgłaszane wspaniałe przykłady współpracy przed-siębiorców i społeczników. - mówi Paweł Łukasiak.

    Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem tegorocznej edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkur-su czuwa audytor - firma EY.

    ***
    Kontakt:
    Weronika Chrapońska - Chmielewska - PR
    w.chraponska@filantropia.org.pl
    tel. +4822 622 01 22

    Emilia Dmochowska - koordynator konkursu
    e.dmochowska@filantropia.org.pl
    tel. +4822 622 01 22

    www.dobroczyncaroku.pl

     

    Zdjęcie pochodzi z zasobów witryny www.pixabay.com.

Galeria