Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Brzesku zaprasza na spotkania „Grupy wsparcia dla rodziców”. Zajęcia odbywać się będą w kwietniu i maju br. Szczegóły w aktualności.
Zajęcia dedykowane są dla rodziców, którzy:
- chcą lepiej zrozumieć siebie, swoje uczucia i potrzeby w relacjach z dziećmi,
- chcą lepiej zrozumieć swoje dzieci, ich przeżycia, potrzeby i reakcje,
- posiadają wątpliwości wychowawcze, poczucie przytłoczenia, samotności.
Cele i zadania grupy:
- pogłębienie relacji z dziećmi poprzez doskonalenie umiejętności komunikacyjnych,
- wymiana doświadczeń wynikających z roli rodzica,
- dzielenie się napotkanymi problemami, trudnościami, wątpliwościami,
- dzielenie się wsparciem w bezpiecznej atmosferze, bez oceniania i krytyki,
- uzyskiwanie inspiracji i wsparcia do wprowadzania zmian,
- umożliwienie odreagowania napięcia emocjonalnego, frustracji, złości, osamotnienia, poczucia bezradności, związanych z porażkami wychowawczymi,
- zmniejszenie poczucia lęku i niepokoju,
- budowanie akceptacji dla trudów i wyzwań rodzicielstwa oraz wiedzy dotyczącej zmieniających się etapów życia rodziny,
- tworzenie sieci wsparcia społecznego, umożliwienie wymiany użytecznych informacji na temat instytucji, specjalistów, form pomocy.
Zajęcia odbywać się będą o godzinie 10.00 w terminach:
17.04.2018 r.
24.04.2018 r.
08.05.2018 r.
15.05.2018 r.,
po zebraniu grupy min. 10 osób.
Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Brzesku – tel. 14 66 301 81
Cele szczegółowe
Rozwijanie u uczestników zajęć:
- umiejętności wychowawczych
- umiejętności komunikacyjnych
- umiejętności tworzenia prawidłowej relacji rodzicielskiej
- profilu osobowości
Oczekiwane efekty
W zakresie kompetencji wychowawczych:
- umiejętność stawiania granic w relacjach z innymi ludźmi
- umiejętność rozpoznawania i nazywania własnych uczuć i uczuć dziecka
- umiejętność empatycznego słuchania, radzenia sobie z uczuciami własnymi oraz dziecka
- umiejętność zachęcania dziecka do współpracy
- umiejętność zachęcania dziecka do samodzielności
- praktyczne umiejętności dotyczące stosowania pomocnej pochwały i zachęty
- umiejętność konstruktywnego rozwiązywania konfliktów
- umiejętność uwalniania dziecka od grania ról,
- praktyczne umiejętności stosowania skuteczniejszych niż kary sposobów prowadzących do samodyscypliny
Wynikające z przynależności do grupy, oraz rozwoju osobistego:
- zaspokojone potrzeby bezpieczeństwa, przynależności, akceptacji i samorealizacji
- wzrost samooceny
-umiejętność radzenia sobie ze stresem, oraz negatywnymi emocjami
-umiejętność asertywnego zachowania się.
Zdjęcie pochodzi z zasobów witryny www.gdansk.pl.