Menu główne
Aktualności RSS

Aktualności

  • Grupa wsparcia dla rodziców

    Thursday, 4 October 2018r. Inne

    Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Brzesku zaprasza na spotkania „Grupy wsparcia dla rodziców”. Zajęcia odbywać się będą w kwietniu i maju br. Szczegóły w aktualności.

    Zajęcia dedykowane są dla rodziców, którzy:
    - chcą lepiej zrozumieć siebie, swoje uczucia i potrzeby w relacjach z dziećmi,
    - chcą lepiej zrozumieć swoje dzieci, ich przeżycia, potrzeby i reakcje,
    - posiadają wątpliwości wychowawcze, poczucie przytłoczenia, samotności.

    Cele i zadania grupy:
    - pogłębienie relacji z dziećmi poprzez doskonalenie umiejętności  komunikacyjnych,
    - wymiana doświadczeń wynikających z roli rodzica,
    - dzielenie się napotkanymi problemami, trudnościami, wątpliwościami,
    - dzielenie się wsparciem w bezpiecznej atmosferze, bez oceniania i krytyki,
    - uzyskiwanie inspiracji i wsparcia do wprowadzania zmian,
    - umożliwienie odreagowania napięcia emocjonalnego, frustracji, złości, osamotnienia, poczucia bezradności,  związanych z porażkami wychowawczymi,
    - zmniejszenie poczucia lęku i niepokoju,
    - budowanie akceptacji dla trudów i wyzwań rodzicielstwa oraz wiedzy dotyczącej zmieniających się etapów życia rodziny,
    - tworzenie sieci wsparcia społecznego, umożliwienie wymiany użytecznych informacji na temat instytucji, specjalistów, form pomocy.

    Zajęcia odbywać się będą o godzinie 10.00 w terminach:
    17.04.2018 r.
    24.04.2018 r.
    08.05.2018 r.
    15.05.2018 r.,
    po zebraniu grupy min. 10 osób.

    Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Brzesku – tel. 14 66 301 81

    Cele szczegółowe
    Rozwijanie u uczestników zajęć:
    - umiejętności wychowawczych
    - umiejętności komunikacyjnych
    - umiejętności tworzenia prawidłowej relacji rodzicielskiej
    - profilu osobowości

    Oczekiwane efekty
    W zakresie kompetencji wychowawczych:
    - umiejętność stawiania granic w relacjach z innymi ludźmi
    - umiejętność rozpoznawania i nazywania własnych uczuć i uczuć dziecka
    - umiejętność empatycznego słuchania, radzenia sobie z uczuciami własnymi oraz dziecka
    - umiejętność zachęcania dziecka do współpracy
    - umiejętność zachęcania dziecka do samodzielności
    - praktyczne umiejętności dotyczące stosowania pomocnej pochwały i zachęty
    - umiejętność konstruktywnego rozwiązywania konfliktów
    - umiejętność uwalniania dziecka od grania ról,
    - praktyczne umiejętności stosowania skuteczniejszych niż kary sposobów prowadzących do samodyscypliny

    Wynikające z przynależności do grupy, oraz rozwoju osobistego:
    - zaspokojone potrzeby bezpieczeństwa, przynależności, akceptacji i samorealizacji
    - wzrost samooceny
    -umiejętność radzenia sobie ze stresem, oraz negatywnymi emocjami
    -umiejętność asertywnego zachowania się.

     

    Zdjęcie pochodzi z zasobów witryny www.gdansk.pl.

Galeria