Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym opracowano i przedłożono Radzie Gminy Gnojnik Raport o stanie Gminy Gnojnik za 2021 rok. Raport obejmuje podsumowanie działalności Wójta, m.in. realizację polityk, programów i strategii oraz uchwał Rady Gminy.
Podczas sesji Rady Gminy Gnojnik dnia 26 lipca zostanie przeprowadzona debata nad raportem o stanie gminy, w której mogą zabierać głos mieszkańcy gminy.
Osoby pragnące uczestniczyć w debacie nad raportem, składają najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który została zwołana sesja, Przewodniczącemu Rady Gminy Gnojnik pisemne zgłoszenie uczestnictwa w debacie poparte podpisami co najmniej 20 osób – mieszkańców Gminy Gnojnik. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15 osób, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Zachęcam do udziału w debacie.
Przewodniczący Rady Gminy Gnojnik
mgr inż. Paweł Prus
Załączniki:
2. Raport o stanie gminy Gnojnik za 2021 rok.
Informacja o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad Raportem o stanie gminy za 2021 rok
1. Na podstawie art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.) Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Gminy raport o stanie gminy.
2. Raport obejmuje podsumowanie działalności Wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
3. Rada Gminy rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała Rady Gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Wójtowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
4. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.
5. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie nad raportem o stanie gminy, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami (w gminie do 20.000 mieszkańców) co najmniej 20 osób.
6. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że Rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca gminy zamierzającego wziąć udział w debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia.
Termin sesji na, której zostanie przedstawiony Raport o stanie gminy za 2021 rok zostanie podany na stronie internetowej Urzędu Gminy. Zgłoszenia należy składać na Dzienniku Podawczym Urzędu Gminy Gnojnik, 32-864 Gnojnik 363, (w godzinach pracy Urzędu) do dnia poprzedzającego dzień sesji podczas której ma być przedstawiany Raport o stanie gminy.
Niniejsza informacja wraz z wzorem zgłoszenia mieszkańca w debacie zamieszczona zostaje w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Gnojniku w zakładce „Raport o stanie gminy” oraz na stronie internetowej w/w Urzędu. Informacja zostaje także ogłoszona w sposób zwyczajowo przyjęty, tj. na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy w Gnojniku.
Przewodniczący Rady Gminy Gnojnik
mgr inż. Paweł Prus
Grafika pochodzi z zasobów witryny www.pixabay.com.pl.