Od 1 lipca br. każdy obywatel lub zarządca budynku jest zobowiązany złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Deklarację można złożyć elektronicznie (profil zaufany) lub w urzędzie gminy właściwym dla miejsca usytuowania budynku.
Ustawą z dnia 28 października 2020 r. o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz niektórych innych ustaw utworzono Centralną Ewidencję Emisyjności Budynków i nałożono nowe obowiązki na właścicieli lub zarządzających budynkami lub lokalami. Za jej stworzenie, wdrożenie i prowadzenie odpowiedzialny jest Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego.
Złożenie deklaracji jest obowiązkowe!
Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca ma 12 miesięcy, a dla nowopowstałych budynków termin ten wynosi 14 dni.
CEEB dotyczy nie tylko budynków mieszkalnych, ale także budynków gospodarczych, szklarni i tuneli foliowych, lokali usługowych, zakładów przemysłowych, obiektów przeznaczonych do sprawowania kultu religijnego i czynności religijnych, oświaty, kultury, garaży, gospodarstw rolnych, magazynów – jeśli tylko jest w nich zainstalowane źródło ciepła (kocioł na paliwa stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza na paliwo stałe, piec kaflowy, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa, kocioł gazowy, bojler gazowy, podgrzewacz gazowy przepływowy, kominek gazowy, kocioł olejowy, pompa ciepła, ogrzewanie elektryczne, kolektory słoneczne do c.w.u. lub z funkcją wspomagania ogrzewania. Panele fotowoltaiczne są źródłem energii a nie ciepła.)
Do pobrania:
Zdjęcie pochodzi z zasobów witryny www.pixabay.com.pl