Przewodniczący Rady uprzejmie zaprasza do wzięcia udziału w XII Sesji Rady Gminy w Gnojniku w dniu 26 listopada 2015 r. (czwartek) o godz. 9:00 w sali narad Urzędu.
Porządek obrad Sesji:
1. Otwarcie Sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z Sesji Rady Gminy z dnia 12 października 2015 r.
4. Sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Gminy i działalności Wójta w okresie międzysesyjnym.
5. Interpelacje i zapytania.
6. Informacja z przebiegu wykonania budżetu Gminy Gnojnik za I półrocze 2015 r.
7. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) zmian Uchwały Budżetowej Gminy Gnojnik na 2015 r.
b) zmiany uchwały Nr III/15/15 Rady Gminy w Gnojniku z dnia 30 stycznia 2015 w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej na lata 2015-2023,
c) obniżenie średniej ceny skupu żyta będącej podstawą obliczenia podatku rolnego na rok 2016,
d) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie Gminy Gnojnik,
e) określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji dla celów podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego,
f) uchylenia uchwały Nr II/12/02 Rady Gminy w Gnojniku z dnia 06 grudnia 2002 r. w sprawie opłaty targowej,
g) określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych oraz wprowadzenia zwolnień,
h)przyjęcie rocznego Programu Współpracy Gminy Gnojnik z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2016,
i) poparcia dla inicjatywy nadania Autostradzie A-4 nazwy „Autostrada Pamięci Żołnierzy Wyklętych”,
j) rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Gnojnik,
k) bezprzetargowego wydzierżawienia na okres dwudziestu lat nieruchomości mienia komunalnego Gminy Gnojnik z przeznaczeniem na umieszczenie infrastruktury telekomunikacyjnej,
l) zasady i tryb pozastatutowego korzystania z gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej,
ł) określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych,
m) organizacji wspólnej obsługi finansowo-księgowej, administracyjnej i organizacyjnej dla samorządowych jednostek budżetowych Gminy Gnojnik,
n) likwidacji jednostki budżetowej – Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli w Gnojniku,
o) zmiany uchwały nr XXIV/192/09Rady Gminy w Gnojniku z dnia 24 kwietnia 2009 r. w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach przedszkolach, dla których organem prowadzącym jest Rada Gminy w Gnojniku,
p) zmian uchwały nr XV/131/04 Rady Gminy w Gnojniku z dnia25 listopada 2004 r. w sprawie trybu i kryteriów przyznawania nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze.
8. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2014/15.
9. Informacja w sprawie złożonych oświadczeń majątkowych przez radnych i pracowników samorządowych.
10. Odpowiedzi na zapytania,interpelacje i wolne wnioski.
11. Zamknięcie obrad sesji.