W przypadku problemu utraty karty, ale także dowodu osobistego z pomocą może nam przyjść szybkie zastrzeżenie naszej karty pod całodobowym międzybankowym numerem alarmowanym (+48) 828 828 828.
Aby uniknąć przykrych konsekwencji, w przypadku utraty dokumentów:
-zastrzec dokumenty w banku – wystarczy w jednym, a dane zostaną automatycznie przekazano do Centralnej Bazy Danych, a następnie rozesłane do tysięcy instytucji korzystających z Systemu DZ. Jeżeli ktoś spróbuje posłużyć się zastrzeżonym dokumentem, operacja zostanie zablokowana, a do wyjaśnienia sprawy wzywana jest policja.
-w przypadku kradzieży dokumentów należy też zawiadomić najbliższy posterunek policji.
-trzeba też poinformować gminę lub placówkę konsularną (w przypadku utraty dokumentu za granicą).
Nie boimy się zastrzegać kart
Tylko od stycznia do października br. Polacy dzwoniąc pod numer (+48) 828 828 828 zastrzegli już ponad 40 tys. kart, a jedynie w przeciągu ostatniego miesiąca wykonano prawie 15 tys. połączeń z tą całodobową, bezpłatną i dostępną z każdego miejsca na świecie infolinią. Dotychczas, rekordową liczbę kontaktów (prawie 17 tys.) wykonano w lipcu br., czyli w szczycie sezonu urlopowego. Nie zapominajmy, iż grudzień w związku ze świąteczną gorączką zakupów, będzie również pod tym względem miesiącem szczególnym. Warto, abyśmy wiedzieli co należy zrobić w przypadku utraty karty. Jedynie szybkie działanie może nas w pełni zabezpieczyć przed następstwem niemiłych konsekwencji.
Technologia wspomaga bezpieczeństwo
Polacy coraz częściej płacą także przy użyciu urządzeń mobilnych oraz z wykorzystaniem płatności BLIK. Z samego tylko BLIK-a w trzecim kwartale tego roku klienci korzystali średnio 264 tys. razy dziennie, a w rekordowym dniu - aż 281 tys. razy. Wiele banków wprowadziło w swoich aplikacjach mobilnych możliwość czasowego zastrzeżenia karty. Daje to dodatkowy czas na sprawdzenie, gdzie mogliśmy naszą kartę zostawić i upewnić się czy nie znajduje się ona jednak w bezpiecznym miejscu.
Nowoczesny system w służbie klientom banków
Mechanizm infolinii (+48) 828 828 828 oparty jest o specjalny komponent rozpoznawania mowy, dzięki któremu ustalana jest nazwa banku, w którym użytkownik ma kartę płatniczą, co następnie skutkuje bezpośrednim przekierowaniem do właściwego konsultanta danego banku. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, system może rozpoznawać nazwę każdego z partnerów uczestniczących w systemie, odmienioną na różne sposoby – z uwzględnieniem pełnej formy, jej części i skrótów, a dodatkowo w przypadku nazw o niepolskim brzmieniu, umożliwia rozpoznawanie jej w oryginalnym języku.
Więcej informacji:
www.zastrzegam.pl
www.dokumentyzastrzezone.pl
źródło:https://www.nzb.pl/en/aktualnosci/402-bezpieczna-karta-podczas-swiatecznych-zakupow